Faceți căutări pe acest blog

luni, 29 august 2011

O Monografie pentru satul Hagi Curda



  Satul Hagi Curda (Camâşovca), beneficiaza si de o monografie scrisa de Tudor Iordachescu aparuta in luna aprilie 2001 si  lansata la Chisinau.  Tudor Iordachescu este un fiu al satului, care dupa pensionare s-a hotarat sa asterne pe hartie povestea satului sau. El s-a nascut in anul 1945 în Hagi Curda,  a absolvit Institutul Agricol din Chişinău (1971), după care a lucrat în gospodăria agricolă colectivă din satul natal, iar din 1993 până la pensionare - inspector fiscal în Ismail.
„Am scris această carte după ce am ieşit la pensie, altfel aş fi avut probleme la serviciu. În Bugeac, noi, românii, nu ne bucurăm de nici un drept. Acolo, drepturile noastre sunt doar pe hârtie, nu şi în faptă 
decla acesata.
Sincer nu am apucat sa citesc cartea domnului Tudor Iordachescu, o voi face atunci cand voi avea ptima ocazie, totusi vreau sa precizez ca aparitia acestei carti este deosebit de importanta pentru noi, si poate fi considerata un adevarat act de curaj din partea autorului.

Un comentariu:

  1. Buna ziua, pot sa kumpar cartia achiasta despre Camasovca? Eu traesc in Germanya. Am fost ca copchil fiecare vacanza la bunika Agafia Breanu si George Breanu in Camasovca. Doresk foarte, foarte Cartia aciasta. Daca putet varog frumos, scriez email. Mulzumesk Mult! Marina Kärcher geb. Breanu

    RăspundețiȘtergere